Koirapuiston perustaminen Joutsaan

Joka keväinen puheenaihe on koirien jätökset, koska ne paljastuvat näkyviin lumien sulaessa teiden varsilta. Tällä hetkellä koiraharrastajat ulkoiluttavat koiria kevyenliikenteenväylillä, mutta koirapuisto mahdollistaisi koirien ulkoiluttamisen myös vapaana. Taajama-alueen asettamat rajoitteet koirien vapaalle ulkoiluttamiselle ovat selvät, toisin on haja-asutusalueen koiranomistajien ja metsästyskoiraharrastajien laita. Tasavertaisuuden vuoksi olisikin hyvä, jos taajamasta löytyisi paikka, missä koiranomistajille ja heidän lemmikeilleen tarjottaisiin koirapuisto ja mahdollisuus koirien vapaaseen ulkoiluttamiseen.

Koirapuiston paikkana voisi toimia uimalan parkkipaikan viereinen peltoalue tai huttulantien viereinen puistoalue jossa on myös frisbeegolf-rata, siihen kyllä mahtuu molemmat. Tilaa tällainen puisto tarvitsee maa-aluetta noin 500m2 ja kustannus puiston rakentamiselle paikasta riippuen olisi max 10 000€, riippuen pohjatöistä. Puiston ylläpidosta olisi kiinnostunut myös Joutsan koiraharrastajat ry.

Puistolla on pienehköt rakennuskustannukset, niin ehdotamme että Leivonmäen kylälle tehtäisiin myös koirapuisto.

Perussuomalaisten valtuustoryhmä esittää, että ryhdytään toimiin koirapuiston perustamiseksi Joutsan kirkonkylälle ja Leivonmäen kylälle.

Joutsan Perussuomalaisten valtuustoryhmä

Aitauksen kustannuslaskelma